- Những bước đi đầu tiên khi triển khai WinERP 9
- Quản trị quan hệ khách hàng trong WinERP 7
- Điều hướng chiến dịch Marketing trong WinERP 2
-
Kế toán tài chính trong WinERP
13
- Quản lý tài sản & Trích khấu hao
- Quản lý tài khoản đối tác
- Tạm ứng và thanh toán tạm ứng
- Biên lai thu tiền đơn giản
- Quản lý thanh toán
- Quản lý hoá đơn
- Bút toán kế toán
- Điều khoản thanh toán
- Hệ thống tài khoản & Thuế
- Sổ nhật ký
- Cấu hình kỳ tài chính và năm tài chính
- Phân tích tài chính
- Thanh toán lương
- Kế toán quản trị trong WinERP 2
-
Quản trị nguồn nhân lực (HRM) trong WinERP
9
- Theo dõi các khoản chi phí của nhân viên
- Quản lý tính lương
- Quản lý điểm danh và bảng chấm công
- Truyền cảm hứng cho nhân viên thông qua đánh giá của bạn
- Quản lý ngày nghỉ
- Tìm kiếm các ứng viên tài năng
- Các tính năng chính của phân hệ quản lý nhân sự trong WinERP/Odoo
- Quản lý Bảo hiểm Xã hội (BHXH), Bảo hiểm Y tế (BHYT) và Bảo hiểm Thất nghiệp (BHTN)
- Xây dựng quy tắc tính lương với Contribution Register
-
Tổ chức và quản lý Kho trong WinERP
12
- Báo cáo nhập xuất tồn
- Kiểm kho & Điều chỉnh số liệu
- Quản lý chi phí phát sinh trên từng nghiệp vụ kho
- Các phương pháp tính giá xuất kho
- Tạo tự động Bút toán dịch chuyển kho
- Quản lý lô hàng và truy xuất nguồn gốc
- Quản lý Cung ứng (Procurement)
- Quản lý quy trình Giao nhận thông qua bộ định tuyến
- Quản lý giao hàng
- Quản lý nhận hàng
- Quản lý cấu trúc kho
- Tự động đề xuất cung ứng dựa trên Quy tắc tồn kho
- Quản lý Bán hàng trong WinERP 6
- Quản lý Mua hàng trong WinERP 2
- Hoạch định nguồn lực sản xuất (MRP) trong WinERP 5
- Quản trị dự án (Project Management) trong WinERP 2
-
Các tình huống thực tế trong WinERP
6
- Quản lý chi phí lương trên từng nhân viên
- Xây dựng cấu trúc lương theo ngày công
- Xác định giá xuất kho theo phương pháp Thực tế đích danh Quản lý kho Kế toán ERP Mua hàng Bán hàng Kế toán kho Thực tế đích danh
- Quản lý công nợ đối tác, khách hàng, nhà cung cấp
- Bù trừ công nợ đối tác khách hàng
- Cách sử dụng ứng dụng Drop Shipping trong WinERP
- Bảng điều khiển trong WinERP 3
- Thiết lập & Tùy biến trong WinERP 1
- Các giải pháp Doanh Nghiệp trong WinERP 0
- FAQs - Những câu hỏi thường gặp khi triển khai WinERP 1
Guidelines
What kinds of questions can I ask here?
This community is for professional and enthusiast users, partners and programmers. You can ask questions about:
- how to install Odoo on a specific infrastructure,
- how to configure or customize Odoo to specific business needs,
- what's the best way to use Odoo for a specific business need,
- how to develop modules for your own need,
- specific questions about Odoo service offers, etc.
Before you ask - please make sure to search for a similar question. You can search questions by their title or tags. It’s also OK to answer your own question.
Please avoid asking questions that are too subjective and argumentative or not relevant to this community.
What should I avoid in my questions?
You should only ask practical, answerable questions based on actual problems that you face. Chatty, open-ended questions diminish the usefulness of this site and push other questions off the front page.
To prevent your question from being flagged and possibly removed, avoid asking subjective questions where …
- every answer is equally valid: “What’s your favorite ______?”
- your answer is provided along with the question, and you expect more answers: “I use ______ for ______, what do you use?”
- there is no actual problem to be solved: “I’m curious if other people feel like I do.”
- we are being asked an open-ended, hypothetical question: “What if ______ happened?”
- it is a rant disguised as a question: “______ sucks, am I right?”
If you fit in one of these example or if your motivation for asking the question is “I would like to participate in a discussion about ______”, then you should not be asking here but on our mailing lists. However, if your motivation is “I would like others to explain ______ to me”, then you are probably OK.
(The above section was adapted from Stackoverflow’s FAQ.)
More over:
- Answers should not add or expand questions. Instead either edit the question or add a question comment.
- Answers should not comment other answers. Instead add a comment on the other answers.
- Answers shouldn't just point to other Questions. Instead add a question comment indication "Possible duplicate of...". However, it's ok to include links to other questions or answers providing relevant additional information.
- Answers shouldn't just provide a link a solution. Instead provide the solution description text in your answer, even if it's just a copy/paste. Links are welcome, but should be complementary to answer, referring sources or additional reading.
What should I avoid in my answers?
Answers should not add or expand questions. Instead either edit the question or add a comment.
Answers should not comment other answers. Instead add a comment on the other answers.
Answers shouldn't just point to other questions. Instead add a comment indicating "Possible duplicate of...". However, it's fine to include links to other questions or answers providing relevant additional information.
Answers shouldn't just provide a link a solution. Instead provide the solution description text in your answer, even if it's just a copy/paste. Links are welcome, but should be complementary to answer, referring sources or additional reading.
Answers should not start debates This community Q&A is not a discussion group. Please avoid holding debates in your answers as they tend to dilute the essence of questions and answers. For brief discussions please use commenting facility.
When a question or answer is upvoted, the user who posted them will gain some points, which are called "karma points". These points serve as a rough measure of the community trust to him/her. Various moderation tasks are gradually assigned to the users based on those points.
For example, if you ask an interesting question or give a helpful answer, your input will be upvoted. On the other hand if the answer is misleading - it will be downvoted. Each vote in favor will generate 10 points, each vote against will subtract 10 points. There is a limit of 200 points that can be accumulated for a question or answer per day. The table given at the end explains reputation point requirements for each type of moderation task.
Why can other people edit my questions/answers?
The goal of this site is create a relevant knowledge base that would answer questions related to Odoo.
Therefore questions and answers can be edited like wiki pages by experienced users of this site in order to improve the overall quality of the knowledge base content. Such privileges are granted based on user karma level: you will be able to do the same once your karma gets high enough.
If this approach is not for you, please respect the community and use Google+ communities instead.
5 | upvote, add comments |
50 | downvote |
30 | insert text link, upload files |
750 | your biography can be seen as tooltip |
50 | delete own comment |
100 | flag offensive, close own questions |
300 | edit any post, view offensive flags |
500 | accept any answer |
500 | delete any comment |
500 | close any posts |
1.000 | delete any question or answer |